Friday 4 November 2022

Go Fashion reports PAT at 19 crores; Revenue up by 48% Y-o-Y to 166 crores


Chennai, 4th November 2022  Go Fashion (India) Limited, one of the leading women’s bottom- wear brand in India engaged in the development, design, sourcing, marketing and retailing a range of women’s bottom-wear products under the brand, ‘Go Colors’  announced   its Unaudited Financial Results for the Quarter and Half Year ended 30th September 2022.

 

K E Y F I N A NC IAL H I G H L I G H T S

Particulars ( in Rs. Crore)

Q 2 FY 23

Q 2 FY 22 *

Y- o- Y

H 1 FY 23

H 1 FY 22 *

Y- o- Y

Total Revenue

165.8

112 . 1

48%

330.9

143 . 1

131%

Gross Profit

98.7

65 . 7

50%

198.9

83 . 1

139%

Gross Profit Margin

59.6%

58 . 6 %

 

60.1%

58 . 1 %

 

EBITDA

49.3

35 . 2

40%

102.4

29 . 3

250%

EBITDA Margin

29.8%

31 . 4 %

 

31.0%

20 . 5 %

 

Profit before Tax

24.8

18 . 1

37%

56.7

- 0 . 3

-

PAT

19.3

18 . 6

4%

43.7

- 0 . 4

-

PAT Margin

11.6%

16 . 6 %

 

13.2%

- 0 . 3 %

 

* Q 2 & H 1 FY 22 was impacted due to Co VID related lockdowns

K E Y B U S I N ES S U P DAT ES

Average Selling Price for the half year stood at Rs. 709

Sales Mix for H1 FY23

EBO : 72.9 %; LFS : 20.9 %; MBO & Others : 2 .7 %; Online : 3 .5 %

Same Store Sales Growth ( SSSG) for EBOs stood at 30% for Q 2 FY 23 as compared to Q2 FY22 ( Yo Y) and 31% pre Co VID levels (Q2 FY20)

No. of EBOs added during H1 FY23 are 66 stores

Total EBOs as on 30 th September 2022 stood at 569 stores

     Full Price Sales was 96% for H1 FY23

Significant Improvement in Working Capital Requirements

Working Capital Days as on  30th September  improved  to  137  days  as  compared to 190 days as on 31st March 2022 and 200 days as on 30th September 2021

Cash Flow from Operations for H1 FY23 stood at Rs. 36 crores as compared to  Rs. 8 crores in H1 FY22

Ro CE stood at 20.0 %; Ro E stood at 18.1 % for H1 FY23 (On Annualized Basis)

Cash & Cash Equivalents stood at Rs. 131.4 Crs. as on 30th September 2022

Brand Awareness Campaigns during H1 FY23

As today's consumer takes a step forward to improve & better her life as well as that of who she impacts, we  are  in it  together by making it GoodToGo for  the next step, the next journey!

Adventure Film - From Moving homes to Exploring - Good To Go  Click Here

Fitness Film - From Home to Gym - Good To Go  Click Here

Office Film - From Office to Meet Ups - Good To Go  Click Here

Commenting on the Result, Mr. Gautam Saraogi, CEO, Go Fashion ( India) Limited said,

“Despite a challenging environment, the Company has performed well  in Q2  & H 1 FY 23. Our Revenues for Q2 FY23 grew by 48% Yo Y to Rs. 166 crores, highest ever  quarterly revenues at Go Fashion. EBITDA and  PAT  grew  by 40%  and  4 % respectively  to  Rs.  49 crores and Rs. 19 crores, respectively. For  H1 FY 23, Revenues grew by 131% to  Rs. 331 crores. EBITDA grew by 250% to Rs. 102  crores and  PAT  stood at Rs.  44  crores. This  has been on the back of  high volume growth and improved product portfolio by continually adding new products across all bottom wear categories.

We continue to invest in brand- building initiatives which will help us to gain visibility and also to focus and grow  our  online  sales  channels  to  benefit  from  evolving  customer trends in our market. During H1 FY23, we launched three new ad films on a PAN  India platform. Each of our films showcases the individual triumphs & journeys of women.

In Q2 FY23, the Company has  added  36  new  stores  and  in H1 FY23,  the  Company  has added 66  new  stores. This  is in  line  with  the  growth strategy to  open more  doors closer to the consumer, the company is pushing ahead with expansion and plans to expand store foot-print across geographies by adding around 120 -130 new  stores  every  year.  We  are also looking at omnichannel engagements for a seamless consumer experience, building on a technology-driven growth strategy to reach consumers across all cities.

We look forward to continuing our innovative and creative approach and  launch  more designs while providing more brand destinations for  our  consumers  which  will  help  us grow and gain market share in the coming years.”

No comments:

Post a Comment